Dersin Adı | Lojistik Planlama ve Modelleme I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LOG 321 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Üretim ve hizmet sistemlerinin tasarımı, planlanması, kontrolü ve iyileştirilmesine yönelik temel kavramların öğretilmesi, bir tedarik zinciri içindeki analitik karar verme yöntemlerine yönelik entegre bir bakış açısının sağlanması, talep tahmin kavram ve tekniklerine ilişkin detaylı bir çerçeve sunulması, kapasite planlamasından başlayarak tedarik zincirinin bütünü için planlamanın öğretilmesi, gerçek lojistik sistemlerindeki belirsizliklerin çözümü için tekniklerin öğretilmesi, optimizasyon yazılımlarının uygulamalı olarak kullanılmasına aşinalık kazandırılması |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, üretim ve hizmet operasyonlarının tasarım, planlama, kontrol ve iyileştirilmesine ilişkin kavram ve tekniklerin öğretilmesini amaçlar. Ders kapsamında ele alınan konular şunlardır: süreç tanımı, akış diyagramları, kapasite analizi, kapasite için yapılan yatırımların geri dönüşü, döngü süresi analizi, envanter yönetimi, sipariş erteleme, üretim kontrol, iş koordinasyonu, risk yönetimi, kalite yönetimi, süreç tasarımı ve reengineering, ürün geliştirme, proje yönetimi, satınalma. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse genel bakış: Fabrika içi lojistik sistemlerine giriş | Nahmias S.Production and Operations Analysis, Steven Nahmias (2007). (Chp. 1) |
2 | Talep tahmin | Nahmias S.Production and Operations Analysis, Steven Nahmias (2007). (Chp. 2) |
3 | Talep tahmin (devamı) | Nahmias S.Production and Operations Analysis, Steven Nahmias (2007). (Chp. 2) |
4 | Toplam planlama | Nahmias S.Production and Operations Analysis, Steven Nahmias (2007). (Chp. 3) |
5 | Toplam planlama (devamı) | Nahmias S.Production and Operations Analysis, Steven Nahmias (2007). (Chp. 3) |
6 | Talebin belirli olduğu durumlarda envanter kontrolü | Nahmias S.Production and Operations Analysis, Steven Nahmias (2007). (Chp. 4) |
7 | Talebin belirli olduğu durumlarda envanter kontrolü (devamı) | Nahmias S.Production and Operations Analysis, Steven Nahmias (2007). (Chp. 4) |
8 | Ara sınav | |
9 | Talebin belirsiz olduğu durumlarda envanter kontrolü | Nahmias S.Production and Operations Analysis, Steven Nahmias (2007). (Chp. 5) |
10 | Talebin belirsiz olduğu durumlarda envanter kontrolü (devamı) | Nahmias S.Production and Operations Analysis, Steven Nahmias (2007). (Chp. 5) |
11 | Talebin belirsiz olduğu durumlarda envanter kontrolü (devamı) | Nahmias S.Production and Operations Analysis, Steven Nahmias (2007). (Chp. 5) |
12 | Operasyon planlama | Nahmias S.Production and Operations Analysis, Steven Nahmias (2007). (Chp. 8) |
13 | Operasyon planlama (devamı) | Nahmias S.Production and Operations Analysis, Steven Nahmias (2007). (Chp. 8) |
14 | Operasyon planlama (devamı) | Nahmias S.Production and Operations Analysis, Steven Nahmias (2007). (Chp. 8) |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 16 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 42 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 17 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 172 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder. | X | ||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur | X | ||||
3 | Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır | X | ||||
4 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
5 | Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır | X | ||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder | X | ||||
7 | Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur | X | ||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
9 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır | X | ||||
10 | Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest